редуктор гбо

Як обрати редуктор гбо

Щоб подавати газ у двигун автомобіля його необхідно перевести зі зрідженого в газоподібний стан та знизити робочий тиск до 0.9-1.5 Бар в залежності від системи. Для цього в конструкції газобалонного обладнання передбачений редуктор. Це один з основних вузлів ГБО, від якого залежить стабільність роботи двигуна. Розглянемо принцип роботи та розкажемо як вибрати редуктор ГБО.

 

Різновиди та принцип роботи редукторів ГБО

 

 У газобалонних системах 2 і 4 покоління редуктор є обов’язковим компонентом. Нові системи 5 і 6 покоління базуються на впорскуванні газу в колектор або циліндри в рідкому стані, тому робочий тиск у них потрібно навпаки підвищувати, редуктор для цього вже не використовується.

 

Редуктор складається з послідовно з’єднаних камер, які відокремлені між собою клапанами. Ключовим елементом у конструкції є розвантажувальний клапан, який дозує паливо на випуску. В залежності від типу палива яке використовується розрізняють пропанові та метанові редуктори. А ще, залежно від покоління ГБО, використовуються два різновиди газових редукторів:

 

• Вакуумний. Це редуктор ГБО 2 покоління. Вакуумна мембрана реагує на розрідження, після чого відкривається дросельна заслінка і пускова порція суміші подається для роботи двигуна. Вакуумний редуктор регулюється тільки механічним способом; 

• Електронний. Вакуумна мембрана в ньому відсутня, а редуктор керується за допомогою спеціальної котушки. Електронний редуктор ГБО більш досконалий, дозволяє раціонально та економно використовувати паливо та може використовуватись для карбюраторних, моноінжекторних та інжекторних автомобілів.

 

Газовий редуктор обов’язково під’єднують до системи охолодження автомобіля, і якщо це зробити не правильно, то під час роботи взимку пристрій може замерзнути та покритись інеєм. Двигун у системах з редуктором завжди запускається на бензині, а потім при досягненні мінімальної робочої температури редуктора вид палива перемикається на газ. В системах ГБО 4 покоління це відбувається автоматично.

 

Зріджена газова суміш рухається з балона по магістралі та потрапляє в першу камеру редуктора, де починає випаровуватися, саме під час цього процесу і знижується тиск. Залежно від моделі редуктора, таких камер може бути одна, дві або три. Потім готовий до впорскування газ в пароподібному стані подається до змішувача або газових інжекторів. Там газова суміш змішується з повітрям до необхідної пропорції й подається у двигун.

 

схема редуктора

 

Як вибрати газовий редуктор 

 

Щоб вибрати газовий редуктор, потрібно звернути увагу на низку параметрів:

 

• Потужність. Газові редуктори ГБО поділяються на три категорії й розраховані на двигуни потужністю: до 100 к.с., 100–140 к.с. і вище 140 к.с. Рекомендується, щоб редуктор мав запас по потужності 30 %;

• Тиск. Для малолітражок тиск повинен становити 0,9–1 атмосферу. Якщо об’єм двигуна 1,5–2 літри та вище, рекомендується вибирати редуктор із діапазоном регулювання вихідного тиску 1–1,5 атм.

• Виробник. Найбільшою популярністю користуються редуктори ГБО 2 та 4 поколінь від італійських виробників.

 

Щоб точно визначити, який редуктор ГБО 4 покоління краще для конкретного автомобіля, можна провести діагностику транспортного засобу. Брендові редуктори комплектуються якісними деталями та клапанами, тому вони мають довгий термін експлуатації та відрізняються ремонтопридатністю. Їхня ціна виправдовується надійністю, але тільки при своєчасному технічному обслуговуванні.

 

Поширені несправності редукторів

 

Основні несправності редуктора пов’язані з його неправильною експлуатацією. Дуже часто з ладу виходять редуктори від невідомих виробників, на яких водії вирішили заощадити. Зимою в системах ГБО 2 покоління несправності пов’язані із замерзанням випарника. Цієї проблеми можна запобігти, якщо власник спочатку прогріє двигун на бензині, а лише потім перейде на газ. У системах ГБО 4 покоління така проблема відсутня, адже автомобіль не перемкнеться на використання газу доки газовий редуктор не прогріється, хоча б, до 30⁰ С. Для ремонту пристрою використовують спеціальний ремонтний комплект, який має всі необхідні витратні матеріали.