форсунки гбо

Форсунки ГБО: принцип роботи та рекомендації по вибору

 

Газові форсунки — це елементи газобалонного обладнання, які розподіляють газ по циліндрах. Вони відповідають за кількість суміші й за період вприскування палива в систему впускного колектора. Керує ними газовий електронний блок керування, куди надходить інформація з бензинового блоку управління. Форсунки в системах ГБО є найбільш навантаженим елементом.

 

Як працюють газові форсунки (інжектори)

 

Газові інжектори з’явилися в газобалонних системах 4 покоління — це збільшило потужність і економічність ГБО. Після того як газ в редукторі перетворився у газоподібний стан, він під стабільним тиском подається до форсунок, кожна з яких підводиться до окремого циліндра двигуна. Електромагнітний клапан переміщує шток (клапани) у форсунках і відкриває доступ газу до впускного колектора.

 

Конструктивно форсунки ГБО 4 покоління схожі з бензиновими інжекторами, проте відрізняються деякими параметрами роботи. Наприклад, пропускна здатність газових інжекторів значно більша — розмір газової порції що впорскується в камеру згоряння більший у 250 разів від бензинової. Також форсунки ГБО мають низький опір 1-3 Ом, у той час, як у бензинових опір складає 16-17 Ом.

 

Для подачі газу в циліндри використовуються 2 різновиди газових інжекторів:

 

  • Повільні (типу VALTEK). Популярні та недорогі пристрої які характеризуються чудовою ремонтопридатністю. Ремонт та калібрування необхідні приблизно через 35–45 тис. км, а заміна — вже через 80 тис. км;
  • Швидкісні (HANNA, BARRACUDA, MAGIC, STAG). Більше довершені пристрої, коштують дорожче, але мають покращені і наближені до бензинових форсунок характеристики. Термін їх експлуатації досить великий і може досягати 200 тис. км.

 

Не у всіх сучасних газових системах використовуються форсунки, наприклад, в системах 6 покоління газові форсунки не потрібні. У даній системі газ у рідкій фазі подається в циліндри, що мінімізує втручання в електроніку машини, а для впорскування газового палива використовуються штатні бензинові інжектори.

 

Як вибрати форсунки для ГБО

 

Під час вибору звертають увагу на такі параметри:

 

  • Лінійність роботи. За різний проміжок часу дози впорскуваного палива повинні бути пропорційними. У багатьох бюджетних форсунках ця залежність непропорційна, що призводить до більших витрат палива і втрати потужності;
  • Швидкість відкриття й закриття. Це проміжок часу, через який шток відкривається після подачі сигналу. Чим час менше, тим краще — це впливає на точність дозування;
  • Стабільність параметрів при зміні температур. Форсунки ГБО експлуатуються у широкому діапазоні температур. Отож, їхні параметри не повинні мінятися при зміні температури. Наприклад, неякісні форсунки можуть призвести до збільшення витрат палива на 15–20 %;
  • Стабільність параметрів у міру зносу. У процесі роботи інжектори здійснюють мільйони робочих циклів, тому дуже важливо, щоб протягом терміну їх експлуатації робочі характеристики не змінювалася більше ніж на 5 %.

 

Не рекомендується обирати китайські та б/в газові форсунки 4 покоління, оскільки вони можуть вийти з ладу вже через 20–25 тис. км, після чого буде необхідна їхня повна заміна. Крім того, дешеві інжектори мають низьку швидкість спрацювання та точність дозування, що збільшує витрати палива та призводить до втрати потужності.

 

Для кожної моделі автомобіля ГБО форсунки підбираються індивідуально.

 

Наприклад, високошвидкісні моделі обов’язково встановлюють на авто з об’ємом двигуна від 2 л. Вони, окрім високої надійності, характеризуються покращеними та максимально наближеними параметрами до сучасних бензинових форсунок, що дозволяє використовувати авто без зниження потужності та зайвих витрат палива.

 

Недорогі моделі можна встановлювати на автомобілі які взимку зберігаються в гаражних умовах та не використовуються для агресивного водіння.